Coraz więcej Klientów PGE Obrót, największego sprzedawcy energii elektrycznej w Polsce, wchodzącego w skład Grupy Kapitałowej PGE, podpisuje umowę bez wychodzenia z domu, wykorzystując do tego profil zaufany. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy z tej możliwość skorzystało już ponad tysiąc Klientów.
Z powodu pandemii koronawirusa, w połowie marca PGE Obrót zamknęła wszystkie Biura Obsługi Klienta, przenosząc całość obsługi do kanałów zdalnych. Klienci wszystkie sprawy związane z energią elektryczną, w tym również podpisanie nowej umowy, mogli zrealizować jedynie za pomocą telefonu lub internetu. Od kilku dni Spółka stopniowo wraca do pełnej stacjonarnej obsługi zachowując wszelkie konieczne względy bezpieczeństwa. Widać jednak, że kanały zdalne zdobywają coraz większą popularność.
Szybki wzrost liczby umów podpisywanych zdalnie pokazuje, że Klienci coraz bardziej przekonują się do nowoczesnych rozwiązań. Sytuacja związana z pandemią pokazała, że korzystanie z kanałów zdalnych to już nie tylko szybkość realizacji i wygoda, ale również i bezpieczeństwo nas wszystkich. Nadal promujemy wśród naszych Klientów zakładanie i wykorzystywanie profilu zaufanego, który może być dla nich przydatny przy realizacji wielu innych spraw, nie tylko przy zawieraniu umowy na zakup energii – mówi Jan Maciej Mądrzak, wiceprezes PGE Obrót, odpowiedzialny za sprzedaż i obsługę Klienta.
Najchętniej z tej możliwości korzystają Klienci w przedziale wiekowym 25-45 lat. Widać również, że profil zaufany zakłada coraz więcej osób w wieku 50+. Najwięcej takich umów Spółka zawiera na terenie swoich oddziałów zlokalizowanych w Warszawie, Łodzi oraz Lublinie.
Aby zdalnie podpisać umowę z PGE Obrót należy wypełnić eFormularz na stronie https://pge-obrot.pl/formularze/formularz-zawarcia-umowy lub zadzwonić na numer Infolinii PGE 422 222 222. Pracownik PGE Obrót przygotuje wszystkie wymagane dokumenty i prześle je do Klienta na wskazany adres email. Następnie wystarczy, podpisać umowę swoim profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym i przesłać dokumenty na adres oferta@gkpge.pl. Pracownik PGE Obrót podpisze umowę podpisem kwalifikowanym i odeśle dokumenty na adres email Klienta.
Jak założyć profil zaufany?
Koniecznym warunkiem do podpisania umowy w sposób zdalny jest posiadanie profilu zaufanego lub elektronicznego podpisu kwalifikowanego. Profil zaufany to wygoda i oszczędność czasu. Jest środkiem identyfikacji elektronicznej, uwiarygadniającym osobę korzystającą z usług internetowych. Aby założyć profil zaufany wystarczy wejść na rządowy serwis https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufana i krok po kroku przejść proces rejestracji według wskazówek na stronie.
PGE Obrót
press box
Link do strony artykułu: https://wm3.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/klienci-pge-obrot-chetnie-podpisuja-umowy-zdalnie